≡ Menu

Hukum Kepercayaan-4

 

 

 

Kita lanjutkan lagi perkongsian kita tentang hukum kepercayaan.Hukum kepercayaan juga mengatakan sesuatu yang kita percaya itu adalah BENAR mengikut apa yang kita percaya.
Maksudnya sesuatu perkara yang kita percaya ianya akan menjadi satu kebenaran bagi mereka yang percaya.
Jadi setiap orang itu memiliki kepercayaan yang berbeza. Jadi masing-masing pasti berusaha untuk menegakkan kebenaran. Masing-masing akan sentiasa merasa bahawa hanya dirinya sahaja yang benar.
Maka dari situasi begini wujudnya pertelingkahan, pergaduhan dan yang lebih besar lagi berlakulah peperangan dan pertumpahan darah.
Jadi untuk mengelakkan berlakunya pertelingkahan kerana merasakan hanya diri sendiri saja yang benar maka penting untuk kita rendahkan ego kita untuk meraikan apa juga pendapat dari orang lain. Walaupun mungkin pendapat atau kebenaran yang kita pegang mungkin berbeza dengan orang lain.
Setiap orang yang berbeza memegang kebenaran yang berbeza. Raikan perbezaan itu kerana benar atau salah itu adalah relatif.
Tiada kebenaran yang mutlak kerana ianya bersifat relatif. Apa yang ada hanyalah sebab dan akibat. Apa yang penting syukuri setiap persamaan dan raikan setiap perbezaan.

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment

Post Seterusnya:</br>

<< Post Sebelumnya: